Mitä on hyvä isännöinti?

Isännöinnin rooli taloyhtiön johtamisessa ja talouden hoitamisessa on merkittävä. Koko taloyhtiön näkökulmasta on tärkeää, että hallituksen ja isännöitsijän yhteistyö toimii, jotta asiat tulevat hoidetuiksi ja aikatauluissa pysytään. Tämän vuoksi isännöitsijätoimiston valintaan kannattaa aina panostaa.

Vuoden 2017 tehdyn Isännöintiliiton Talokysely.fi-palvelun perusteella vajaa viides osa taloyhtiön hallituksista ei ole tyytyväinen isännöintiin. Mitä hyvä isännöinti sitten oikeastaan on?

Isännöitsijän valinnassa raha ei ratkaise kaikkea

Isännöitsijä valitaan helposti hinnan perusteella. Sekä taloyhtiö, osakkaat ja asukkaat ovat varmasti yhtä mieltä siitä, että kulut halutaan pitää mahdollisimman pienenä. Jos isännöitsijä valitaan kuitenkin vain hinnan perusteella, tullaan helposti ostaneeksi ”peruspalvelu”, joka ei lopulta kata läheskään kaikkea, mitä isännöitsijältä on toivottu. Tällaisen sopimuksen pohjalta valittu isännöitsijä voi tulla hyvinkin kalliiksi, kun sopimukseen kuulumattomista, ylimääräisistä palveluista peritään lisämaksuja. Hintaa tärkeämpää olisikin keskittyä palvelun laatuun.

Isännöitsijä, joka tekee enemmän kuin minimin

Meillä Sp-Isännöintipalveluissa isännöitsijän tehtävä on ajaa niin asukkaiden, osakkaiden kuin koko taloyhtiön etua. Yksi isännöitsijän tärkeimmistä tehtävistä yleisesti on, että isännöitsijä hoitaa asiat sovitussa aikataulussa, sovitulla tavalla. Onko minimi kuitenkaan riittävä? Asiat tulee kyllä hoidetuksi, mutta tuoko nykyinen isännöitsijänne lisäarvoa taloyhtiöönne?

Meillä Sp-Isännöintipalvelussa isännöitsijämme ovat henkilöitä, joihin taloyhtiön hallitus voi luottaa ja yhteistyö taloyhtiön, osakkaiden sekä asukkaiden kanssa toimii. Isännöitsijämme hoitavat taloa kuin omaansa ja huolehtivat asukkaiden viihtyvyydestä. Olemme kiinnostuneet taloyhtiön ja asukkaiden todellisista tarpeista ja pidämme heihin aktiivisesti yhteyttä. Voit luottaa, että isännöitsijämme vastaa, kun häneltä kysytään ja yhteydenpito kanssamme on helppoa. Digitaaliset palvelut ovat nykypäivää ja myös isännöitsijän on mukauduttava niihin – asiakas voi ottaa isännöitsijäämme yhteyttä sillä tavalla kuin hän haluaa. Palvelu on henkilökohtaista ja isännöitsijämme kanssa asioiminen on mukavaa.

Isännöitsijän valinta on yksi taloyhtiön hallituksen tärkeimmistä päätöksistä. Aika ajoin on hyvä miettiä yhdessä hallituksen, osakkaiden ja asukkaiden kanssa, olemmeko tyytyväisiä nykyisen isännöitsijämme toimintaan.

Matkalla kohti maailman parasta asumista

Isännöinti on enemmän kuin pelkkiä sopimukseen kirjattuja asioita. Se on välittämistä taloyhtiöstä, sen hallituksesta, osakkaista ja asukkaista tasapuolisesti. Me Sp-Isännöintipalveluissa haluamme olla asumisen kumppanisi, kiinteistönpidon valmentajasi ja auttaa sinua asumaan paremmin. Olemme inhimillinen, voittoa tavoittelematon yritys ja saat asiakkaanamme aina parhaimman hyödyn.

Kartoitamme taloyhtiösi tavoitteet ja toiveet, ja ehdotamme sopivaa palvelukokonaisuutta, joka kattaa kaiken sen, mitä taloyhtiösi tarvitsee. Huomioimme toiminnassamme ekologisuuden muun muassa energiatehokkain lämmitysvaihtoehdoin ja meillä on laajat digitaaliset palvelut, joita voit käyttää ajasta ja paikasta riippumatta. Yhteistyökumppaneiden kautta tulevan verkoston avulla voimme etsiä aina kokonaisvaltaisesti juuri sinun talonyhtiöllesi parhaimman vaihtoehdon laadusta tinkimättä. Mittaamme asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti ja voit olla aina yhteydessä tuttuun henkilöön, joka tuntee ja tietää tarpeesi ja toiveesi. Me Sp-Isännöintipalveluissa olemme matkalla kohti maailman parasta asumista emmekä aio tavoitella vähempää!

Ota meihin yhteyttä ja saat lisätietoa palveluistamme

  • Etu- ja sukunimi
  • Taloyhtiö
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Viesti